Om os…
– Amager Blomsters værdier og holdninger

Du har klikket dig ind på denne side for af få mere at vide om os og vores værdier. Derfor vil vi gerne invitere dig lidt om bag facaden hos Amager Blomster…

Forretningen Amager Blomster

Forretningen ejes af Josie og Lars Christiansen, som overtog fra den tidligere ejer den 1. januar 2003.

Det har fra begyndelsen været vigtigt for os, at drive blomsterforretning i traditionel forstand, med et stort udvalg af friske afskårne blomster og potteplanter samt potter og tilbehør som jord, gødning, silkebånd og stearinlys.

I takt med, at den øvrige detailhandel har overtaget en større del af vores forretning, har vi efterhånden mest fokus på et meget stort udvalg af friske, afskårne blomster og det håndværk, der knytter sig til binderi.

Vi har også vin, chokolade, øl og bamser, som leveres sammen med blomster til forskellige lejligheder.

MOMS og SKAT

Vi har en meget klar holdning til at bidrage til samfundet med vores forretning.

Derfor svarer vi moms og skat af hele vores omsætning, ligesom vi deltager med uddannelse af nye Blomsterdekoratører.

Det er bestemt ikke dagens orden i blomsterbranchen og ved at ville deltage i samfundet, lægger vi forhindringer i vejen for vores egen konkurrenceevne og vores indtjening.

Til gengæld sover vi fremragende om natten. Vi er stolte over, at give mulighed for fortsat god Folkeskole, ældrepleje, hospitaler, biblioteker, veje, Politi og alle de mange andre goder, der betales over skattebilletten.

Uforlignelig kundeservice

Prisen for at drive en redelig forretning er, at det er svært at tjene til livets ophold, som indehaver af en blomsterforretning. Derfor er vi også på andre fronter nødt til at gribe tingene lidt utraditionelt an. Her er nøgleordet: “Kundeservice”.

Kundeservice er blevet vores ultimativt mest værdifulde vare. Vi holder os ikke tilbage for at modtage kunder og ordrer i butikken, så længe døren stadig er åben og også efter at den er lukket og lyset er slukket.

SKAT er magtesløse

Vi anklager med ovenstående, blomsterbranchen som helhed for, at foretage varekøb uden faktura, varesalg udenom kasseapparatet og (delvis) sort aflønning af ansatte.

Vi har ført lange samtaler med SKAT, fordi vi mener at ansvaret for oprydning i branchen ligger hos netop dem.

Men samtale ender altid med, at vores kræfter er bedre brugt på, at vinde gehør for sagen i medierne, for hos SKAT kan man ikke gøre mere, med de eksisterende bevillinger, som for tiden oven i købet er øremærket oprydning i pizzaria- og bagerbranchen.

Ingen regler, kun ren kundeservice

Vi vil ikke have uforståelige regler for vores forretning og kunder: Du kan godt hæve over beløbet. Du kan godt bestille blomster til udbringning, selvom klokken er blevet mere end 12. Ja – vi bringer blomster ud Juleaftensdag og alle årets 52 søndage. Og vi holder os ikke for gode til at køre i butikken for at binde en buket blomster, hvis du er kommet bagud med tiden

Hvis vi tænker tilbage til Matador og Damernes Magasin, så ved du præcis hvordan vi IKKE vil drive vores forretning. Vi har været der og set det, og vi vil gerne skabe vores egen variant af Skjerns Magasiner, hvor ganske almindelige mennesker, af kød og blod, kan få god gammeldags kundeservice, uden videre vrøvl.

Det må aldrig blive “ligemeget”

Vi har besluttet, at nu har vi altså en blomsterbutik.

Så kan vi lige så godt gøre det så godt som overhovedet muligt. Ellers var der jo ingen grund til at gøre det overhovedet, vel? Og derfor har vi udviklet vores lille slogan:

Det må aldrig blive “ligemeget”

Du skal have den bedst tænkelige blomsterbutik – både fysisk og “på nettet”

Og det er præcis grunden til, at vi står op hver morgen kl. 02:30 og kører på Grønttorvet. Det gør vi fordi, så kan vi hjælpe med at pakke ud, når lastbilerne kommer med varer fra Holland og alle de Danske blomstergartnerier.

Og så kan vi vælge først. For hvis vi ventede til kl. 7 eller 8, så måtte vi stå på hovedet i varerne sammen med alle de andre, og nøjes med de varer som var tilbage. Det lader vi nu alle de andre om. For vi er over alle bjerge med de flotteste, friskeste og bedste varer til den tid.

Og så kan du, som kunde hos Amager Blomster, finde branchens mest fantastiske varer hos os, til den rigtige pris.

Som du ser, synes vi, at der er mange grunde til at vælge at være kunde hos Amager Blomster; social ansvarlighed, kundeservice og fantastiske varer. Hvad mere kunne du tænke dig?..