Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne herunder er gældende for online køb af varer hos Amager Blomster

Generelle oplysninger

Juridisk navn:
   Amager Blomster

Organisationsform:
 Amager Blomster er en enkeltmandsvirksomhed og det har vi været siden 1921

CVR-nr:

42846589

Adresse:

Amagerbrogade 221, 2300 København S

E-mailadresse:

info@Amager Blomster

Telefonnummer:

32 58 02 84

Levering

Vi tilstræber at kunne levere i Storkøbenhavn i dag, hvis vi har modtaget din ordre inden for butikkens åbningstid og i særlige tilfælde også uden for butikkens åbningstid. Hvis det er vigtigt for dig, at vi leverer i dag, og klokken har passeret 12:00, beder vi dig ringe til os på tlf.: 32 58 02 84, så vi ved, at vi skal holde øje med din ordre og så du får ordentlig besked om vores muligheder for at hjælpe dig og aftale nærmere om pris og ydelse.

Vi kan ikke garantere et bestemt leveringstidspunkt, men vil gøre, hvad vi kan for at imødekomme dine ønsker. Vi har et særligt produkt: “Guldlevering” der er beregnet for dig, der har særlige ønsker eller krav til leveringen. Ring til os på tlf.: 32 58 02 84, så vi kan aftale nærmere om pris og ydelse.

Under ekstreme vejrforhold kan vi ikke garantere, at din ordre vil blive leveret til den ønskede dag. Hvis vi ikke lykkes med levering af din ordre, vil ordren blive leveret snarest muligt.

Leveringsbetingelser

Det er kundens fulde ansvar, at oplysningerne om modtageren er fyldestgørende og korrekte. Hvis der er forsinkelser i leveringen på grund af ukorrekte eller ufyldestgørende oplysninger som kunden har angivet, vil bestillingen ikke blive refunderet.

Når du afgiver en bestilling, har du mulighed for at give os besked om, hvorvidt vi må stille din ordre ved modtagerens dør, hvis modtageren ikke er hjemme. Hvis modtager bor i en etagebyggeri, stilles din ordre foran døren på modtagers etage. Afhængigt af vejret beslutter vi, om vi vil efterlade ordren ved døren. Vi er ikke ansvarlige, hvis ordren bortkommer og bestillingen refunderes ikke.

Hvis du ikke gav os besked om at efterlade blomstergaven ved døren, da du afgav bestillingen, og leveringen bliver forsinket, refunderes bestillingen ikke.

Hvis du ikke gav os besked om at efterlade blomstergaven ved døren, da du afgav bestillingen, vil vi efterlade et kort i postkasse/brevsprække eller fastklæbet på et synligt sted med instrukser om, at modtageren kan afhente ordren i den fysiske forretning beliggende Amagerbrogade 221, 2300 København S, eller få en ny udbringning mod betaling. Buketten er produceret til din ordre, så den bliver ikke sat til salg. Derfor er det vigtigt, at den afhentes hurtigst muligt af hensyn til bukettens holdbarhed.

Som en ekstra service kan modtageren få leveret buketten igen mod betaling. For denne gen-udbringning beder vi om kontant betaling ved levering. MobilePay betragtes i den sammenhæng for kontant betaling. Hvis du vil vide mere om forgæves blomster udbringning, kan du besøge denne side.

Leveringsform

Blomstergaven vil blive leveret til modtageren med bud. Blomstergaver til sygehuse, hospitaler, hoteller og større virksomheder eller lignende, der ikke tillader, at vi færdes i bygningen på egen hånd, anses for leveret når f.eks. afdelingen på sygehuset eller receptionen har modtaget buketten, som så vil blive videregivet til rette modtager.

Priser

Alle priser på hjemmesiden er opgivet i dansk kroner (DKK) og er inklusive 25 % moms. I forbindelse med bestillingen tilføjes der betaling for udbringning til det samlede beløb, når du har angivet, i hvilket postnummer modtageren bor. Du kan også se priser for udbringning ved at klikke her ->>

Beskyttelse af oplysninger

Vi behandler alle kundeoplysninger fortroligt og videregiver ikke kundeoplysninger til tredjepart uden kundens udtrykkelige samtykke.

Ordrebekræftelse

Du får en kvittering for din bestilling på din skærm, og derefter sender vi endnu en kvittering til dig via e-mail til den oplyste e-mail adresse. Ansvaret for e-mail adressens rigtighed og at den er teknisk funktionsdygtig påhviler dig som indehaver/bruger/ansvarlig af e-mail adressen. Disse handelsvilkår indgår som en del af ordrebekræftelsen, så det er uomtvisteligt hvilke vilkår der var gældende på købstidspunktet.

Produktbilleder og -beskrivelser

Vi skal gøre opmærksom på, at billederne og beskrivelserne af produkterne er vejledende og ikke altid matcher størrelsen på den buket der er valgte/leveret. Blomsterne kan variere afhængigt af tilgængelighed, sortiment og årstid.

Hvis en vare er udsolgt

Vi bestræber os på, at de leverede blomster svarer til produktbillederne, men der kan sagtens forekomme afvigelser alt efter sæson og sortiment. Vi vil så bestræbe os på at matche farve, form og størrelse bedst muligt.

Betaling og sikkerhed

Der er tre betalingsmuligheder at vælge mellem på vores hjemmeside:

  • Dankort
  • Kreditkort
  • Betaling via MobilePay (som i princippet benytter det tilknyttede betalingskort af førnævnte type)

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen er afsendt eller afhentet.

Du skal være mindst 18 år, før du kan bestille online hos os.

Reservation af beløb

Hos Amager Blomster kan du betale med internationale kreditkort af typen: VISA, Visa Elektron samt MasterCard og MasterCard Debet. Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Beløbet er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, efter at ordren er, eller har været forsøgt, leveret til modtager, med mindre andet udtrykkeligt er aftalt. Det synes vi, er det mest redelige og det der giver bedst mening for os.

eller

2) beløbet bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Kort om Fortrydelsesret

Du skal være opmærksom på, at der ikke er fortrydelsesret på afskårne blomster m.v.

Du kan dog godt fortryde sin bestilling, men så skal du rette henvendelse til os senest klokken 09:15 på dagen for levering af ordren.

Vi henviser i øvrigt til det fulde afsnit om Fortrydelsesret nederst i betingelserne. Her kan du læse mere om fortrydelsesret i forbindelse med køb af øl, vin, chokolade, bamser, kort og bånd (der endnu ikke er trykt) og lignende.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på Amager Blomster, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere ordren for dig.

Personoplysningerne registreres hos Amager Blomster og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Indehaveren af Amager Blomster har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige hos Amager Blomster er Lars Christiansen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Amager Blomster videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Amager Blomster har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Amager Blomster via e‑mail info@Amager Blomster.

Cookies

På Amager Blomster anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan, afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Amager Blomster hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Amager Blomster.

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på Amager Blomster skal du igennem 6 trin.

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine oplysninger
  3. Indtast modtagerens oplysninger
  4. Indtast oplysninger om ønsker til levering (dato, tekst på blomsterkort etc.)
  5. Godkend vores handelsbetingelser
  6. Tjek at alle oplysninger er korrekte nederst på siden og gennemfør købet

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@Amager Blomster eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: chokolade og andre fødevarer. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 95,-.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,
  2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, blomsterkort med påtrykt eller skrevet hilsen samt bånd til begravelse med påtrykt hilsen
  3. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Her skal særligt nævnes afskårne blomster og buketter heraf.
  4. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Amager Blomster
Amagerbrogade 221
2300 København S

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Vær opmærksom på, at reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed.

Varen sendes til:

Amager Blomster
Amagerbrogade 221
2300 København S

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte lars@Amager Blomster. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Amager Blomster

Amagerbrodage 221

  1. København S

E-mail: info@Amager Blomster

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

______________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 23. februar 2024