Udbringning af blomster

Udbringning af blomster. På papiret ret enkelt. Men et stort antal henvendelser fra vores kunder afslører, at der er spørgsmål til emnet. Derfor har vi sat os for, at forklare hvordan vi gør det, når du har brug for udbringning af blomster i Storkøbenhavn

Hvis vi har din ordre inden kl. 12:00:

Chaufføren pakker bilen og kører ud på en rute med alle ordrerne kl 12. Ruten er lagt sådan, at chaufføren kommer rundt til alle de adresser, hvor der skal leveres.

Ved at lave en god rute rundt i Storkøbenhavn opnår vi flere ting: Ruten bliver så kort som muligt, og der skal derfor bruges så lidt brændstof som muligt, det holder både forureningen og omkostningerne nede. Der ud over, skal chaufføren bruge så kort tid som muligt. Det betyder, at vi har mulighed for at levere til meget lave priser for udbringning. Det er godt for dig.

Hvis du bestiller efter kl. 12:00 til levering samme dag:

Lige efter at du har valgt dato for udbringningen, fremkommer der en gul ramme, der opfordrer dig til at ringe til os, så vi ved, at vi skal se efter din ordre, og så vi kan aftale præmisserne for udbringningen af din ordre.

Det vi vil tale med dig om er, at der kan gå nogle timer, før chaufføren er tilbage fra sin rute og at din ordre derfor må forventes leveret sent.

Det andet vi gerne vil tale med dig om er, at der bliver tale om en tillægspris for udbringningen. Din ordre skal ud at køre helt alene med chaufføren. Det betyder, at du er helt alene om at betale for chaufførens løn og omkostningerne til brændstof. Der er tale om mellem 50 og 250 kroner, afhængigt af hvor langt vi skal køre for dig. Denne tillægspris er et tillæg, der kommer oven i prisen for den ordinære levering. Lidt populært fremstillet, dækker den ordinære pris omkostningerne til bilen, mens tillægsprisen dækker omkostningerne til chaufføren.

Når vi har talt sammen, er du klar til at lægge en “Guldlevering” i kurven.

Ingen tillæg:

Vi arbejder ikke med tillæg for at levere på søndage eller på hospitaler. Det har vi godt set at andre gør, men vi finder, at det er besværligt og dyrt at administrere og at det for dig som kunde er bøvlet at skulle sætte sig ind i et helt sæt af regler. Derfor har vi valgt den enkle struktur med zoneopdeling med udgangspunkt i vores butik på Amager.

Vi tjener ikke på udbringning af blomster:

Vi tjener til dagen og vejen ved køb og salg af friske blomster. Udbringning af blomster er en service, og vi har besluttet, at den skal hvile i sig selv. Det du betaler for er, med andre ord, chaufførens løn og omkostningerne ved at køre med bilen.

Chaufførerne skal have en fornuftig løn:

Der er mange eksempler på, at chauffører, der kører med dagligvarer, blomster eller andet, bliver spist af med et fast beløb pr. levering. På den måde er det chaufføren, der bærer ricikoen for trafik og dårligt vejr.

Vi har valgt, at vi vil give vores chauffører overenskomstmæssig timeløn, for de timer de er ude at køre for os. Dermed er det os som virksomhed og dig som modtager af ydelsen, der bærer risikoen. Det synes vi er helt rimeligt, for det er jo dig og os, der får noget ud af den service. Du får leveret din ordre og vi får solgt vores flotte buketter.  Det er så ærligt, som vi kan sige det.

Gynger og karruseller

Det er klart, at der er dage med mange buketter i samme retning, hvor vi får opkrævet lidt for meget. Til gengæld er der andre dage, hvor vi kører helt til Værløse med en buket og bare må køre hjem igen med tom bil. Men hen over året er det sådan, at der er balance i tingene. Det er vi godt tilfredse med. Og det hører vi også, at vores kunder er godt tilfredse med.

Amager Blomster
5 Stjerner baseret på 1787 brugeranmeldelser på Trustpilot